777 fortune

海外, 主にシェリーの占いを翻訳しているよ。たまに占い以外も訳している。占いは蟹座だけだよ。

不器用な子が付き合うときに困ること13個のこと

 

1)彼の言ったことすべてを勘ぐりすぎる
「それって大事なことなの?」片思いの人からくるメールを読むとき20分おきに言ってる。

 

2)彼があなたを好きだという明らかなサインにも気づかない
目の前で私の大好きなものをスクラップしたノートを落とした男性がいたの、でも私は彼のことを友達だと思っていたの、だって明確に私が好きって彼が言わなかったから。これは問題です。

 

3)初めてのキスはすごく緊張するけど、それが起こる前に逃げる
彼はそういう気じゃないのに私はそうだと思ってて、彼の前でそれを待っているとしたら?もしくは、私がそういう気だと彼が思ってたら、私がそれを証明しなきゃいけないでしょう?もういいや、さよなら。

 

4)誰も私といちゃつきたくないと思ってるなんて思いたくないけど、だから誰も私といちゃつかないと思う
これは私が13歳のときからの計画。そうして私はずっと幸せなシングルなの。(冗談です、これは酷い計画だ)

 

5)誰かを好きになればなるほど、恐ろしくなったり、緊張してしまう
友達はいつも私に、「落ち着きなよ」とか、「毎夜何か起こると考えて紙袋に息を吐くのはやめなよ、だってそれだけで恋が終わるかもしれないし、どうする気なのよ」とか言うけど、私は聞かない。

 

6)私に気があるように見えた人と一度だけいちゃついたことがあるけど、でも彼には彼女がいることがわかって、それから二度とそういうことをするのをやめた
私から動いたのは2006年が最後ね。

 

7)全然知らない人から番号を聞かれると、頭の中でどうすべきか2時間のディベート大会が繰り広げられる
彼はすごくいい人なのかもしれないし、完全なサイコ野郎なのかもしれない。それにほんとに変なサイコ野郎が四六時中私に電話かけてきたらやだし。。。うん、、でも彼は既に去ってるし、20分前にね。うーん。

 

8)彼に触れたいとすごく思っているけど、無意識に彼からそういう雰囲気じゃないことを感じてやめる
基本的に私が彼に触れるときは、彼がサンドイッチで私がクマ。はぁ、サンドイッチになりたい。

 

9)彼と話していると「私のこと好き?」って叫びたくなるけど我慢する
完全に誰かを好きになると、私にできることは自分が12分おきに叫びたくなるのを止めることね。

 

10)最初のデートですごく個人的で深刻な話をしてしまって沈黙に怯える
多分それは腸の動きについてとか、親が火事でどういう風に死んだとか。ラーメンの話しとけばいいのに。

 

11)友達はみんな「ああもうわかったから黙って。彼は絶対にあなたのこと好きよ」っていうけど、あなたは「うん、そうね、でもわからないわ」
別名、どうして私はルームメイトから嫌われているか。

 

12)どうやって気軽な感じでさよならを言うか考えて、彼を少しだけハグして走り去る。
実際、最初の何回かのデートで走り去るのは気に入ってる過去のできごとor今後の対応策の中の一つよ。殆どの意味、後者ね。

 

13)好きなひとを見ると、すごく一緒にいたくなるか、さよならも言わずにこの国から出て行って欲しいと思うか。
どっちか選んで。でもこれ以上気にしたくないあなたへの自分の感情に、すごく疲れちゃった。

 

***
いい感じにこじらせています。10代向けかな。
原文は下にあります。すごく訳簡単だった。から訳したんだけど笑

 

---
uri;)

 

 


 

13 Dating Problems Only Awkward Girls Understand

1. Reading way too much into everything he says. "Is that a thing?" is something I say virtually every 20 minutes while reading texts from someone I have a crush on.

2. Not being sure that even the clearest signals mean that he likes you. I had a guy drop off a scrapbook full of things I loved on my front porch, and I still thought we were just friends because he didn't specifically say he liked me. It is a problem.

3. Being so nervous about the first kiss that you just leave before it can happen. Because what if he's not going to kiss me and I just think he is and then I stand around waiting for it, or he thinks I'm going to kiss him and then I have to figure that out. Haha. No, thank you, bye.

4. Not wanting to assume that everyone is flirting with you, so you assume no one is ever flirting with you. This has been my plan since I was like, 13, and I've been happily single ever since (JK, this plan is terrible).

5. The more you like someone, the more terrified and nervous you become. My friends are always trying to tell me to "calm down" and "stop breathing into that paper bag every night when you think that this might actually be something because that means it could end and then where will you be," but I don't listen.

6. One time you tried flirting with a stranger who appeared to be hitting on you but then it turned out he had a girlfriend and now you'll never do that ever again. The last time I made the first move was 2006.

7. A total stranger asks for your number and you debate in your head for two hours whether or not it's worth it. I mean, he could be great or he could be a total psycho and then I'm stuck with a total weirdo psycho calling me all the time ... oh. He's already walked away. Like, 20 minutes ago. Hmm.

8. Wanting to touch him so badly that you end up subconsciously feeling him up to an inappropriate degree. Basically pawing at him like he's a sandwich and you're a bear. And you really want that sandwich.

9. Wanting to scream, "DO YOU LIKE ME?" during conversation but having to hold it in.Once I full-blown like someone, it's all I can do not to shout this every 12 minutes.

10. Being so terrified of first-date silence that you end up telling a really personal and upsetting story. Probably about bowel movements or how your parents died in a fire. Neither one goes over super well over noodles.

11. When all your friends are like, "Ugh, shut up already. He obviously likes you," but you're like, "Yeah, probably, but I don't knowwww." Aka why my roommates hate me.

12. Trying to figure out how to say good-bye in a casual way usually turns into you half-hugging him and running away. Actually, running away at the end of the first few dates with someone is one of my favorite pastimes/coping mechanisms. Mostly the latter.

13. Seeing your crush and wanting so badly to either just be with them or to have them leave the country and not even say good-bye. Just pick one. I'm so exhausted by my feelings for you that I don't even care anymore.