777 fortune

海外, 主にシェリーの占いを翻訳しているよ。たまに占い以外も訳している。占いは蟹座だけだよ。

Anyone At All / Kim Boekbinder

他の誰か / キム・ボークビンダー

I once thought that I'd get married
To a man twice my age
Then I felt the winter coming
And I fell out again

昔結婚した気がする、倍の年の人と
でもすぐ冬が来たような気がして、また一人になった

(*)
Sometimes I fall in love
Sometimes I fall out
Sometimes I'm in love with love
Sometimes I am filled with doubt

時々、恋に落ちて
時々、喧嘩して
時々、大好きな人を愛して
時々、疑いでいっぱいになる

I once thought that we'd get married
I thought of you as home
Then you said I was your savior
And I wanted to be alone

私たち結婚していたよね
あなたを家だと思っていたの
あなたは私のことを救世主っていったけど、
私は一人になりたかった

(*)repeat

What makes me run?
What makes me fall?
What makes me so sure,
I don't want anyone at all?
Anyone at all

何が私を走らせたの?
何が私を落としたの?
他の誰も要らないって、何がそう確信させるんだろう?
他の誰も

(**)
I could write a thousand pop songs 
I could live a thousand years 
I could love a thousand times 
And still not have all the answers

たくさんのポップソングが書けたんだろうな
何年も生きれたんだろうな
何千回も好きだって思えたんだろうな
まだ答えは何も出てないけど

(**)repeat

(*)repeat x2

 

***

映像に乗せる音楽を探してて、Last.fmでたまたま見つけた曲。
映像自体はこんな感じ、繋げただけ笑

Aquarium from uristar777 on Vimeo.

 

Kim Boekbinderは全然知らなくて、調べたらカナダ、ケベック州モントリオール生まれ。
ケベックといえば、Xavier Dolanだね。唐突(笑

今はアメリカ市民権を取得してNYにいるんだってさ。
そもそも名前の読み方すら確実じゃないけど笑

 

---
uri;)