777 fortune

海外, 主にシェリーの占いを翻訳しているよ。たまに占い以外も訳している。占いは蟹座だけだよ。

【和訳】Adele/All I ask

ALL I ASK / Adele

I will leave my heart at the door
I won't say a word...
They've all been said before, you know
So why don't we just play pretend
Like we're not scared of what is coming next or scared of having nothing left!

私の気持ちを置いていくね
何も言わないわ...
ほら、もう全部言ったもの
だからもう恐れるものはなにもないし、もう思い残すことは何もないってふりしてよ!

Look, don't get me wrong
I know there is no tomorrow
All I ask is...

あのね、悪く思わないで
明日はないってわかってるの、だから、
私が聞きたいことは...

If this is my last night with you
Hold me like I'm more than just a friend
Give me a memory I can use
Take me by the hand while we do what lovers do
It matters how this ends
'Cause what if I never love again?

これが私たちの最後の夜だとしたら、
友達以上の子にするように抱きしめて
思い出をちょうだい
恋人がするようなことしてる間は私の手を取って
この終わりが大事なの
だって、もし、もうこれから二度と人を愛せないとしたらどうする?

I don't need your honesty
It's already in your eyes and I'm sure my eyes, they speak for me
No one knows me like you do
And since you're the only one that matters
Tell me who do I run to?

正直にならなくてもいいよ
あなたの目を見ればもうわかっているもの
あなた以外誰も私のことはわからない
あなたが私のたった一人の大事な人になって以来ずっとよ
私が誰を求めているかわかる?

Look, don't get me wrong!
I know there is no tomorrow
All I ask is

あのね、間違って取らないで
もう明日はないの、
だから私が聞くことはね、

If this is my last night with you
Hold me like I'm more than just a friend
Give me a memory I can use
Take me by the hand while we do what lovers do
It matters how this ends
Cause what if I never love again?

これが私たちの最後の夜だとしたら、
友達以上の子にするように抱きしめて
思い出をちょうだい
恋人がするようなことしてる間は私の手を取って
この終わりが大事なの
だって、もし、もうこれから二度と人を愛せないとしたらどうする?
Let this be our lesson in love
Let this be the way we remember us
I don't wanna be cruel or vicious
And I ain't asking for forgiveness
All I ask is...

これを私たちの愛の試練にしましょう
私たちのことを思い出せる方法にしようよ
酷い人になりたくない
許しなんて求めてない
私が求めることは...

If this is my last night with you
Hold me like I'm more than just a friend
Give me a memory I can use
Take me by the hand while we do what lovers do
It matters how this ends

これが私たちの最後の夜だとしたら、
友達以上の子にするように抱きしめて
思い出をちょうだい
恋人がするようなことしてる間は私の手を取って
この終わりが大事なの

'Cause what if I never love again?

だって、もし、もうこれから二度と人を愛せないとしたらどうする?

 

---

Bruno Mars作曲のこの曲、メロディがすごくブルーノっぽい(気がする)
本人が歌ってるのも聞いてみたいなー
シンプルなのに本当に良い曲だし、耳に残る。
今回のアルバムは全曲びっくりするくらい全部良い。